Як поліція Закарпаття буде реалізовувати закони по “євробляхам”

Дещо про закони по іноземній реєстрації, які було прийнято та підписано Президентом на минулому тижні.

Як патрульна полiцiя буде реалiзовувати Закони 8487 та 8488, прийнятi Верховною Радою та пiдписанi Президентом на минулому тижнi, розповiдає на своїй сторiнцi у Фейсбук Олексiй Бiлошицький, заступник начальника Департаменту патрульної полiцiї.
“Розкажу про деякі аспекти щоб ситуація стала більш зрозумілою.
Закони 8487 та 8488. Прийняті Верховною Радою, підписані Президентом, вступили в силу з 25-го листопада (окрім деяких положень, які вступлять в силу через 180 днів після опублікування).
Якщо Закон 8487 стосується “растаможки” та не пов’язаний безпосередньо з діяльністю патрульної поліції, то якраз 8488 вносить зміни в нашу діяльність стосовно тих, хто вимоги законів порушує. Яка відповідальність? За що відповідальність?
Примітка: Будь-які автомобілі на іноземній реєстрації можуть перебувати в Україні чи “у митному режимі транзиту”, чи “у митному режимі тимчасового ввезення”. Перше – це автомобілі, які проїжджають країною, друге – автомобілі, що використовуються всередині країни тимчасово. Обидва режими мають визначені проміжки часу, за порушення яких передбачені штрафи.
По-перше – штрафні санкції за порушення строків переміщення транспортних засобів особистого користування В МИТНОМУ РЕЖИМІ ТРАНЗИТУ значно збільшуються ( (ВСТУПАЄ В СИЛУ ЧЕРЕЗ 180 днів з моменту опублікування закону), зокрема за перевищення строку але не більше однієї доби – 170 грн. або попередження; від однієї доби до 10 діб – 3400грн.; від 10 до 20 діб – 8500 гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, а більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тисяч гривень, або ж конфіскацію автомобіля за рішенням суду.
По-друге – штрафні санкції за порушення строків переміщення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення в МИТНОМУ РЕЖИМІ ТИМЧАСОВОГО ВВЕЗЕННЯ також значно збільшено (ВСТУПАЄ В СИЛУ ЧЕРЕЗ 180 днів з моменту опублікування закону), а саме за перевищення строку не більш ніж на три доби – 850грн. або попередження; від 3 до 10 діб – 5100 грн.; від 10 до 20 діб – 17 тисяч гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тисяч гривень, або конфіскацію автомобіля за рішенням суду.
По-третє – запроваджується автоматизований обмін інформацією між фіскальними органами, Державною прикордонною службою та Національною поліцією і, коли він запрацює (сподіваємось, що скоро), ми зможемо в автоматичному режимі перевіряти, коли та ким ввезений автомобіль з іноземними номерами.
Четверте – встановлюється НОВИЙ ВИД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ за передачу транспортного засобу особистого користування (“тимчасово ввезеного на митну територію України” чи “поміщеного у митний режим транзиту”), у володіння, користування або розпорядження особі, яка НЕ ВВОЗИЛА такий транспортний засіб на митну територію України (чи не поміщувала його у митний режим транзиту), а так само за використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні (наприклад – таксі).”
Новий закон вводить новi механiзми i змiни до основоположної нормативки, якою керується полiцiя:
1) У статтi 121 Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення запроваджується адмiнiстративна вiдповiдальнiсть (ВСТУПАЄ В СИЛУ ЧЕРЕЗ 180 днiв з моменту опублiкування закону) за керування водiєм транспортним засобом, стосовно якого порушено строки його тимчасового ввезення та/або перемiщення в митному режимi транзиту, у виглядi штрафу у розмiрi 8500 гривень, постанову про що виноситиме сам полiцейський, а у випадку повторностi протягом року – 17 тисяч гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рiк та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого (в такому випадку розгляд справи здiйснюватиметься судом).
2) Положення ст. 16 Закону України “Про дорожнiй рух” доповнено обов’язками водiя не порушувати строки тимчасового ввезення та/або перемiщення в митному режимi транзиту транспортного засобу особистого користування, не використання тимчасово ввезений транспортний засiб для цiлей пiдприємницької дiяльностi та/або отримання доходiв в Українi, НЕ ПЕРЕДАВАТИ його у володiння, користування або розпорядження особам, якi не ввозили такий транспортний засiб на митну територiю України або не помiщували в митний режим транзиту. Також до транспортних засобiв особистого користування, тимчасово ввезених на митну територiю України громадянами бiльш як на 30 дiб, запроваджено вимогу їх державної реєстрацiї протягом десяти дiб з моменту такого ввезення. Ця вимога зобов’язує користуватися автомобiлем тiльки того водiя, що ввiз цей автомобiль на територiю України.
3) У статтi 35 Закону України «Про Нацiональну полiцiю», де визначенi пiдстави для зупинки полiцейським транспортного засобу у кiлькостi дев’яти пунктiв, введено десятий пункт – ЗУПИНКА АВТО НА ІНОЗЕМНІЙ РЕЄСТРАЦІЇ з метою виявлення передачi транспортного засобу у володiння, користування або розпорядження особам, якi не ввозили такий транспортний засiб на митну територiю України (або не помiщували в митний режим транзиту). Одночасно запроваджено обов’язок полiцейського зупиняти транспортнi засоби, якщо iснує iнформацiя про порушення власником транспортного засобу митних правил, або якщо безпосередньо транспортний засiб є об’єктом порушення митних правил.
Новий закон про автомобiлi на iноземнiй реєстрацiї впливає не тiльки на дорожню ситуацiю чи фiскальну складову. Вiн має припинити безконтрольну передачу у володiння автомобiлiв вже всерединi країни та значно ускладнити життя тим, хто хоче використати цi авто в протиправних дiях, в тому числi пiд час вчинення кримiнальних правопорушень.”​