Україна все глибше "пірнає" в інтернет: чим люди займаються в мережі

Україна все глибше "пірнає" в інтернет: чим люди займаються в мережі
Кількість інтернет-користувачів у всьому світі зростає з кожним роком. Все більше часу люди проводять в своїх гаджетах: переглядають відео на YouTube, замовляють їжу, переписуються в соцмережах і купують одяг. Сайт "Сегодня" розповідає про головні інтернет-тенденції України, про те, якими мобільними додатками користуються у нас найчастіше, і скільки годин відео щодня переглядають.

2018 року проникнення смартфонів в Україні становило 57%
Інтернет проникає в усі сфери нашого життя, а кількість користувачів невблаганно зростає – в світі мережею користуються понад 4,2 млрд осіб, і це більше половини населення планети.

В Україні показники теж вражаючі. За даними звітів міжнародного агентства "We are social", в січні 2018 р. інтернетом користувалося 58% українців (25,59 млн). За останній рік кількість користувачів збільшилася на 4 млн осіб і продовжує зростати досі.

Цікава тенденція полягає і в тому, що з року в рік збільшується проникнення смартфонів. Зараз смартфони замінили українцям комп'ютери і планшети. Велика діагональ екрану, інтернет, швидкість передачі інформації, зручність і постійна доступність вивели смартфони в лідери. Експерти очікують, що до 2025 року кількість підключених смартфонів зросте вчетверо.

"Онлайн-аудиторія України активно зростає з року в рік. Збільшується кількість користувачів, які для доступу в інтернет використовують мобільні пристрої. У другому кварталі 2018 р. проникнення смартфонів було 57%. Цей показник нижче, ніж в Європі, але завдяки двом таким факторам, як активне проникнення інтернету після впровадження технології 4G, і насичення ринку доступними моделями смартфонів, очікується збільшення підключених смартфонів вчетверо до 2025 р.", – зазначила Олена Фігурна, провідний аналітик компанії "Google Україна".

Зараз в світі 67% всього трафіку припадає на смартфони, в Україні ця цифра сягає 53%. Тобто, кожен другий запит в Україні здійснюють за допомогою смартфона.

Найпопулярніший додаток серед українців – це Viber
Оскільки зараз безліч людей проводить не одну годину часу в своїх смартфонах, рекорди б'є і кількість завантажених додатків.

"Кожен день інтернет-користувачі використовують мобільні додатки, щоб спілкуватися з друзями, замовляти їжу, перераховувати гроші і просто грати. За даними аналітичної компанії App Annie, у другому кварталі 2018 р. у всьому світі було завантажено 25,5 млрд додатків, це абсолютний рекорд. Середньостатистичний власник смартфона використовує 40 додатків щомісяця і витрачає в них по 3 години свого часу на день", – розповідає Олена Фігурна.

Кількість скачувань додатків в Україні зросла на 33%. В середньому український користувач проводить в додатках 2 години і 18 хвилин щодня, тобто ми і тут не дуже відстаємо від світових тенденцій.

Найпопулярнішими категоріями для скачування серед українських інтернет користувачів стали:

ігри;
соціальні мережі;
інструменти та утиліти.

За даними компанії Kantar TNS, список найпопулярніших додатків в Україні виглядає наступним чином:

Viber – є у 97% інтернет-користувачів;
Chrome – 91,1%
YouTube – 90%
Gmail – 82,5%
Facebook – 76,9%
Приват24 – 65,4%
Facebook Messenger – 65,4%

Щодня на YouTube переглядають мільярд годин відео
Ще один феномен світового інтернету – це YouTube. Всього за один день ми переглядаємо там ціле століття розвитку музики. Люди шукають там ролики, які допоможуть чогось навчитися, щось дізнатися, та й просто розслабитися.

"Все більше людей дивиться відео онлайн, і українці не виняток. За 5 років кількість годин перегляду відео-контенту в Україні збільшилася в 15 разів. Український інтернет-користувач дивиться в середньому 77 хвилин відео на YouTube щодня", – говорить Олена Фігурна.

До того ж, кожне п'яте відео українці переглядають з головної сторінки сервісу, тобто те, яке рекомендується безпосередньо алгоритмами.

Стосовно контенту, то кожну хвилину на YouTube завантажується по 400 годин відео, а користувачі в усьому світі щодня переглядають мільярд годин відео. При цьому 70% переглядів в світі припадає на мобільні телефони. В Україні цей показник нижчий – 49% переглядів відбувається на смартфонах.

"Наші смартфони – це новий телевізор у нас в кишені. 20% глядачів дивляться YouTube на вулиці. 8% дивляться YouTube в ресторанах, 5% – коли вони чекають в черзі, а 4% – коли знаходяться в магазині і вибирають якісь товари", – пояснює Сергій Братусєв, керівник напрямку брендинг-рішень Google в Україні.

До речі, зараз YouTube змінює алгоритми видачі реклами. Наприклад, якщо раніше реклама була адресована за віком, статтю, то зараз вона таргетір за інтересами користувачів, тому, що вони недавно шукали в Google, або де були, згідно з Google Maps.

"За останніми прогнозами Всеукраїнської рекламної коаліції, обсяг реклами в гривнях в інтернеті зростає так, що вперше зрівняється з обсягом реклами на телебаченні. Це станеться вперше в Україні цього 2018 року, і частина цього розвитку припадає на рекламу в YouTube", – підсумував Братусєв.

Експерти впевнені, що за наступні кілька років Україна зробить ще більший ривок в інтернет-сфері, а кількість користувачів, проникнення смартфонів і час, проведений в гаджетах, збільшуватимуться.  ​