Хто заразив людину COVID-19: вчені назвали переносника

Дослідники провели масштабне вивчення тисячу двісті п'ятьдесяти двох повнорозмірних геномів COVID-19, а також його найближчих різновидів.

Коронавірус SARS-CoV-2 міг перейти від кажанів людині через бродячих собак, вважають вчені Університету Оттави в Канаді. Про це йдеться в роботі, опублікованій в журналі Molecular Biology and Evolution.

На думку вчених собаки, що поїдають кажанів, стали посередниками в поширенні вірусу. Так, потрапивши в кишечник собак, бактерії могли спровокувати еволюцію вірусу, який навчився уникати імунної відповіді у людей, а через деякий час передався людині.

Про це свідчить дослідження тисячу двісті п'ятьдесяти двох повнорозмірних геномів коронавірусу, серед яких попередник SARS-CoV-2, коронавірус кажана BatCoVRaTG13. Він збігається з нинішнім виглядом коронавірусу на 96%.

"У ссавців є білок ZAP, який протистоїть потраплянню інфекції в організм. Однак він перестає працювати, якщо організм атакує вірус, в якому мало так званих сайтів CpG. Виявилося, що у найближчих родичів SARS-CoV-2 вкрай мало цих сайтів",- зазначають вчені.

За їх словами, собачі коронавіруси, що заражають тканини травної системи, мають такий же рівень CpG, як у SARS-CoV-2 і BatCoVRaTG13.

Вчені нагадали, що у більшості хворих коронавірусом спостерігаються розлади шлунка, а значить, вірус атакує ШКТ.