Той, хто платить - той і маніпулює. Чи можна вірити соціології?

Останнім часом у інтернет просторі з’являється так багато цифр і сумнівних соціологічних даних, що виникає питання: чи можна вірити соціологам?

Якщо дедалі частіше у передвиборчий період маніпулятивне використання даних у заголовках є просто способом зробити резонанс і нічого спільного з науковими дослідженнями не має. 

Маніпуляційна соціологія, це коли:
- формулюють запитання, які вже скеровують до певної відповіді
- складають їх напередодні виборів, так би мовити соціологічні компанії на замовлення певних зацікавлених осіб; 
- той хто платить, той і маніпулює. 
    Словом, соціологічне «маніпулювання» полягає в тому, що опитують окрему групу людей і формують запитання так, щоб отримати тільки негативну відповідь щодо певного кандидата, чи партії. Здебільшого такі фейкові соціологічні центри "готують" дослідження лише під вибори, а в міжвиборчий період не проводять ніякої діяльності. Тому, чи варто про них взагалі згадувати і звертати увагу, тим більше посилатися на їхні дослідження? Соціологи науковці стверджують - ні!

Богдан Петренко , заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму :
«Українці не хочуть втрачати свій голос. Тому існує ймовірність, що попадеться проплачений рейтинг, у якому кандидат-аутсайдер займає перші позиції. Слід розуміти, що у всіх соціологічний опитувань є свій замовник. І цей замовник вирішує, які опитування давати «на гору»