Запустили рух по залізниці до румунського кордону від Рахова (ФОТО, ВІДЕО)

З 26 серпня відновився рух потягів у Закарпатті від Рахова до державного кордону з Румунією. Це 19,3 кілометрів залізниці, яка не використовувалася майже 20 років.
Зараз туди вже ходить приміський дизель-потяг від Коломиї - до зупинки "Ділове" біля самого кордону з Румунією за маршрутом Коломия - Делятин - Яремче - Ворохта - Рахів - Ділове.
Ці дві ділянки мають продовження колією 1520 мм територією Румунії. У перспективі це дозволить відкрити транзитне залізничне сполучення Закарпатською областю - від Ужгорода і Чопа через Солотвино до Рахова. Це також дозволить Україні мати третій повноцінний залізничний перехід через Карпати, хоча і не електрифікований. А також це дасть можливість задіяти ще один напрямок залізничного руху через кордон до Румунії - з перевантаженням вантажних потягів та пересадкою пасажирів у румунському місті Сігет та станції Валя-Вішеулуй. Тут ще треба відновити дві закинуті ділянки залізниці колії 1520 мм - невелику від кордону до Валя-Вішеулуй та більш протяжну від кордону по Тисі через Кимпулунг-ла-Тиса до Сігету. Але ці ділянки знаходяться вже на території Румунії, тому їх ремонт - вже справа дипломатії, а потім - техніки.
На початку 2022 року між Закарпатською обласною адміністрацією та місцевою владою Румунії йшли перемовини про те, щоб після ремонту даної залізниці запустити по ній "Карпатський експрес" сполученням від Ужгорода до Рахова у межах саме Закарпатської області. "Закордонну" ділянку він би проходив транзитом, без зупинок. 
Фактично, залізниця аж від Чопу і до Івано-Франківська-Коломиї є одним цілим, але ділянка від Рахова до Тересви не використовується взагалі приблизно з початку 2000-х рр. через те, що двічі перетинає румунський кордон і невелику кількість вантажів.
Мова йде про колишню Транскарпатську залізницю, яку збудували і ввели до руху ще 1894 року за часів Австро-Угорщини. Залізницю тоді будували одночасно - з одного боку від Станіслава (зараз Івано-Франківськ) через Надвірну, Делятин, Ворохту до станції Вороненко. З іншого - від міста Сігет (зараз у Румунії) через Рахів до Ясині. Потім залізниці з'єднали тунелем. Після 1945 року, коли Закарпаття увійшло у склад України, тоді ще радянської, залізницю частково перебудували на колію 1520 мм. Виглядало це так. Від станції Батьово одноколійна та неелектрифікована залізниця колії 1520 мм йшла вздовж угорського кордону аж до Солотвино. Ця залізниця аж від Чопу і до станції Королево має суміщену колію - 1435/1520 мм, що дає технічну можливість пропускати потяги європейської колії з Словачини та Угорщини до Румунії, деякий час тут ходив навіть міжнародний пасажирський потяг "Краків - Констанца".
Колія 1520 мм зараз закінчуєтсья тупиком у містечку Солотвино. Але від неї є два закинутих відгалуження з мостами через Тису - у Тересві та у Солотвино є мости через річку Тису, після якого залізниця колії 1520 мм через територію Румунії йде до з'єднання із залізницею, яка йде далі від Рахова до міста Сігету-Мармацей у Румунії, а також закинута тупикова гілка до села Великий Бичков.. До початку 2000-х рр. від Тересви та від Рахова ходили міжнародні пасажирські приміські дизель-потяги до Сигета, які скасували через велику кількість контрабанди.